Hvorfor finnes denne bloggen?

Motivasjon bak denne bloggen er et kurs som heter IKT i læring og vurdering, som jeg har meldt meg inn på. Vi har fått som oppgave å lage en blogg, samt skal vi lese og skriver kommentarer til medstudenters blogginnlegg. Da er jeg fornøyd; synes nemlig at det er greit å ha en grunn til å blogge, jeg kom jo i gang i fjor (her ser du min gammel blogg) men den ble droppet grunnet dårlig tid. Dessverre er det forsatt bare 24 timer i et døgn, så vi får se hvordan det går her.

Når jeg er bedt om å lage blogg, dukker det opp fort spørsmålet om språk som skal brukes. Jeg har lært norsk i sju år og så er i stand til å blogge på norsk. Men, hvis det går an å skrive på engelsk så kan jeg uttrykker meg mer presist (og ikke minst mye fortere), og dermed er jeg mer motiverte. Ja, som språklærer ser jeg fordel med å blogge på norsk, jo mer man øve, jo flinkere man blir. Samt bor jeg i Norge og de fleste som kommer til å lese dette (i hvertfall i utgangspunkt) er Nordmenn. Hva synes du, hadde du leste min blogg likevel hvis den ble skrevet på engelsk?

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

7 Responses to Hvorfor finnes denne bloggen?

  1. elisabeth wiiger says:

    Hei Julia. Så flott at du er i gang. Nå er det øyeblikkelig min tur. Fint å få norsktrening, så behold gjerne bloggen på norsk (men du kan jo ha begge deler (he-he)
    The Queen (of England – eller ihvertfall ei med samme navn:-) – i nabobygget)

  2. Jack says:

    ….hvis vi er heldig innfører regjeringen den 25. døgntimen neste år, slik at alle får en time til å blogge hver dag 🙂

    Synes gjerne du kan skrive bloggen på norsk…..eller engelsk…….

  3. ola says:

    Språket spiller nok liten rolle så lenge det ikke blir så fagspesifikt at jeg detter av i svingene. Jeg tror du må vurdere sjøl hva du ønsker å oppnå med bloggen og de enkelte blogginnlegga. Det var dette med mediert læring som er kjernen i det studiet vi har begynt på, og ved å skrive bloggen på ymse språk kan du prøve ut læringseffekten på oss andre.

  4. Eirik says:

    I really like your blog Julia! Very helpful and informative for a fish teacher. Go english!

Leave a Reply

